Λογοθεραπεία

 

 

Η λογοθεραπεία ασχολείται με τις διαταραχές του λόγου, της ομιλίας, της φωνής και της σίτησης. Οι διαταραχές αυτές μπορεί να οφείλονται σε μια πληθώρα παραγόντων είτε παθολογικών, είτε  συναισθηματικών. Εμείς, στο Star Words μπορούμε να σας βοηθήσουμε να κατανοήσετε τις ιδιαίτερες ανάγκες του παιδιού σας, να παρέχουμε υπεύθυνες απαντήσεις στα ζητήματα που σας απασχολούν και να συνεργαστούμε μαζί σας,  ώστε να δώσουμε στο παιδί σας την υποστήριξη που χρειάζεται για τη σωστή ομιλία και γλωσσική ανάπτυξή του.

Το Star Words διαθέτει έμπειρους και εξειδικευμένους λογοθεραπευτές που ασχολούνται με την πρόληψη, την αξιολόγηση και τη θεραπεία του λόγου, της ομιλίας και της επικοινωνίας. Το κέντρο μας παρέχει ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών- κυρίως σε ατομική βάση, αλλά και στο πλαίσιο μιας μικρής ομάδας, όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο.

Η θεραπευτική μας προσέγγιση ξεκινά με τη λήψη ιστορικού μέσω μιας συζήτησης με τους γονείς, ώστε να επιτευχθεί μια πρώτη εικόνα  του δυναμικού του παιδιού. Στη συνέχεια, προχωρούμε στην αξιολόγησή του κι έπειτα στην παροχή προτάσεων σχετικά με τη διαχείριση και την παρέμβαση  που θα εφαρμοστεί. Πρόκειται για μια ενεργή διαδικασία, όπου καθορίζονται οι στόχοι του θεραπευτικού προγράμματος  και οργανώνεται η συνεργασία μας με την οικογένεια και το σχολείο του παιδιού.

Η μέθοδος παρέμβασης  που χρησιμοποιούμε στο Star Words είναι πάντοτε προσαρμοσμένη στις ιδιαίτερες ανάγκες του κάθε παιδιού. Επιδιώκουμε συχνά την παρέμβαση  μέσα από το παιχνίδι, ώστε να διατηρούμε ζωντανό το ενδιαφέρον του παιδιού και να το ενθαρρύνουμε να συνεργαστεί.  Χρησιμοποιούμε πληθώρα τεχνικών και ενσωματώνουμε διαφορετικούς τύπους θεραπευτικών προγραμμάτων για να επιτύχουμε τους εκάστοτε θεραπευτικούς μας στόχους.

Στο Star Words θα βρείτε τους ειδικούς που θα ανταποκριθούν με φροντίδα και υπευθυνότητα στα ζητήματα που απασχολούν εσάς και το παιδί σας και θα παρέχουν το κατάλληλο θεραπευτικό πλαίσιο για τη γλωσσική υποστήριξη του παιδιού σας.

Θεραπευτικές υπηρεσίες

Οι θεραπευτικές υπηρεσίες που παρέχονται από το κέντρο μας, αφορούν:

  • Διαταράχες άρθρωσης και φωνολογικές διαταραχές.
  • Καθυστέρηση στην ανάπτυξη λόγου και ομιλίας.
  • Νοητική υστέρηση- Σύνδρομα.
  • Διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές.
  • Διαταραχές στην ροή της ομιλίας (τραυλισμός, ταχυλαλία)
  • Νευρογενείς διαταραχές του λόγου.
  • Βαρηκοΐα.
  • Διαταραχές σίτισης.

Ποια είναι τα συμπτώματα που θα μας οδηγήσουν στο λογοθεραπευτή;

Πριν ο γονιός αρχίσει να ανησυχεί, θα πρέπει να έχει υπόψη του ότι κάθε παιδί έχει το δικό του ρυθμό ανάπτυξης. Υπάρχουν ωστόσο κάποια βασικά ορόσημα, από τα οποία αν σημειώνονται σημαντικές αποκλίσεις θα πρέπει να αναζητηθεί η βοήθεια ενός λογοθεραπευτή.

Εάν το παιδί έχει ηλικία 2 – 3 ετών και:

  • Δυσκολεύεται να ακολουθήσει απλές εντολές με ένα ή δύο σκέλη. (δώσε μου/ σήκω/ άνοιξε το κουτί /δώσε μου το μήλο.)
  • Βασίζεται στις χειρονομίες για να κάνει κατανοητό στους άλλους αυτό που θέλει να πει.
  • Παρουσιάζει μεγάλη καθυστέρηση ομιλίας.
  • Η ομιλία του δεν είναι πλήρως κατανοήτη, ιδίως από άτομα εκτός της στενής οικογενείας.
  • Παρουσιάζει έντονη σιελόρροια.
  • Τρώει μονάχα όταν οι τροφές είναι αλεσμένες.
  • Δεν αντιλαμβάνεται λέξεις, πρόσωπα ή αντικείμενα.
  • Δεν αντιλαμβάνεται τα συναισθήματα των άλλων και δε δρα ανάλογα.
  • Δεν κάνει φαντασιακό παιχνίδι και δεν συνδυάζει αντικείμενα στο παιχνίδι.
  • Δεν δείχνει ενδιαφέρον γι άλλα άτομα.

 

Εάν το παιδί έχει ηλικία 4 – 5 ετών και:

  • Η ομιλία του δεν είναι πλήρως κατανοητή από άτομα που δεν τον γνωρίζουν.
  • Δεν κατανοεί την έννοια των αριθμών.
  • Δεν καταφέρνει να μετρήσει μηχανικά ως το 10.
  • Δεν σχηματίζει  σωστές  προτάσεις γραμματικά και συντακτικά.
  • Δεν σχηματίζει  προτάσεις με περισσότερες από τρεις λέξεις.
  • Δεν κάνει ερωτήσεις, δεν έχει απορίες.
  • Δεν μπορεί να απαντήσει σε απλές ερωτήσεις κρίσεως (τί / πού /γιατί).
  • Διαθέτει φτωχό εκφραστικό λεξιλόγιο.
  • Δεν μπορεί να θυμηθεί μέρη ιστορίας που του διηγηθήκαμε ή του διαβάσαμε.
  • Δεν κάνει φαντασιακό παιχνίδι.

 

Εάν το παιδί έχει ηλικία 5 ετών και άνω και:

  • Δεν έχει κατακτήσει όλα τα φωνήματα στην αυθόρμητη ομιλία του.
  • Δυσκολεύεται να δώσει βασικούς ορισμούς (π.χ τι είναι αχλάδι).
  • Δεν αναγνωρίζει βασικές χρονικές διαφορές/ χρονικά ορόσημα, όπως πρωί ή απόγευμα.
  • Δεν μπορεί να περιγράψει με αρκετές λεπτομέρειες κάτι που έζησε.
  • Δεν μπορεί να δώσει απλές οδηγίες.
  • Δεν μπορεί να παρακολουθήσει τους άλλους να μιλάνε για μικρά χρονικά διαστήματα(τουλάχιστον ένα λεπτό ανά έτος ηλικίας), χωρίς να τους διακόπτει.
Animated Back To Top Button Example 🚀

© All Rights Reserved Star Words Στέλλα Γρυπάρη

Web Design & Development by :